Do tej pory w punktach dorabiania kluczy musiało znajdować się kilka urządzeń, każde wyspecjalizowane w jednej z marek samochodów, jedno do VW, kolejne do GM, następne do Daewoo. Teraz, wszystko to może być zastąpione jednym urządzeniem, właśnie DM-100. Skonstruowane zostało przez brytyjską firmę Advanced Diagnostics, założoną w 2000 roku przez Grega Chambersa i Karmjit Kalasi.
Jeśli klucze zastąpione są kartą, przykładem jest tu Reanault, nie ma już problemu. Za pomocą urządzenia DM-100 można je zaprogramować. W każdym roku wchodzi do produkcji klika nowych modeli samochodów. Firma Advanced Diagnostics wprowadza odpowiednie oprogramowanie. Nie trzeba załatwiać płyt, jeździć z urządzeniem do serwisu. Wystarczy, że przy wykorzystaniu standardowego komputera klasy PC, podłączonego do Internetu, samemu aktualizuje się oprogramowanie znajdujące się w urządzeniu. Nie jest już problemem sytuacja, w której nie znamy kodu PIN do samochodu. Urządzenie DM-100 potrafi odczytywać, omijać lub przeliczać kody PIN z pamięci, w zależności od marki samochodu.
Włoscy inżynierowie pokonali barierę, która dotychczas wydawała się być nie do przejścia. Od dzisiaj można kodować klucze z transponderami TEXAS CRYPTO bez wychodzenia z punktu.
Aby zakodować klucz z transponderem TEXAS CRYPTO wystarczy oryginalny klucz klienta, urządzenie ILCO ORION „ERA3” i klucz elektroniczny ILCO ORION „ECH2” (drugiej generacji).
Już od dzisiaj możesz kodować najnowsze FORDY, TOYOTY, CITROENY i PEUGEOTY, MAZDY, NISSANY i HYUNDAIE, RENAULTY i DAEWOO, i LEXUSY.
Jest to wysokiej jakości i precyzji maszyna do kopiowania kluczy, pozwalająca na dorabianie różnych typów kluczy specjalnych i nawiercanych pionowo, nie wymagająca zastosowania dodatkowych narzędzi i wyposażenia. Maszyna ta jest wyposażona w uchylne i wymienne szczęki, specjalny system łożyskowania wózka, elektromechaniczny system kalibrujący, półautomatyczny system frezujący.
Klucze frezowane do samochodów i nawiercane typu BMW, Mercedes Benz, Audi, Wolksvagen Skoda Fiat, Scania.